بایگانی‌ها

دسته‌ها

چربیگیری با امولسیون و حلال و آماده سازی سطح – قسمت4 پاکسازی

پاکسازی توسط حلال و چربیزدایی توسط بخار

حلالهای آلی مورد استفاده در پاکسازی سطح عموما از نوع هیدروکربنهای کلرینه شده غیر اشتعال زا از قبیل: تری کلرو اتیلن (تری کلر)، پری کلرو اتیلن (پرکلر) و 1،1،1تری کلرواتان (اتیلن کلروفرم) می باشند. اکثر حلال های آلی به علت سمیت، اشتعال پذیری، اثر بخشی کافی بعنوان محلول پاک کننده اولتراسونیک یا از نظر سهولت بازیابی غیر قابل قبول می باشند. خواص مورد نیاز یک حلال آلی جهت استفاده بعوان پاک کننده عبارتند از :

1 پاک کننده موثر برای انواع آلودگیهای آلی.

2. غیر خورنده باشد.

3 اشتعال ناپذیر باشد.

4. سمیت آن پایین باشد.

5. بوی ملایم یا متوسط داشته باشد.

6. در دمای محیط خشک شود.

7. سطح را بدون تشکیل پیوند با آن ترک کند.

8. .سطح را بدون برجای گذاشتن هیچ نوع ماده مخربی برای اوزن(ODP)، ترکیبات هالوژنه شده، آب، کتونها، ترکیبات آروماتیک یا هر یک از 189 ترکیب لیست شده توسط سازمان هوای پاک ایالات متحده آمریکا بعنوان آلاینده های خطرناک هوا

برخلاف پاک کننده های آبی، پاکسازی توسط حلالهای پاک کننده برپایه انحلال آلودگی، روغن، چربی، واکس، مواد آسفالتی، رزینها و صمغ­ها است. آنها برای پاکسازی سطوح سخت کلیه فلزات، شیشه و برخی پلاستیکها استفاده می­شوند.هنگامی که در دستگاههای بخارشوی از این حلالها استفاده می شود، از فرم های مهار شده یا پایدار آنها استفاده می شود زیرا این حلال­ها تا حدودی سمی هستند و سرعت تبخیر بالایی دارند. این به این دلیل است که آنها ممکن است توسط تقطیر بازیابی شوند و کنترل اتوماتیک این عوامل باید انجام شود………………..

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس