بایگانی‌ها

دسته‌ها

جلوگیری از عدم چسبندگی به دلیل پارافین

جلوگیری از عدم چسبندگی به دلیل پارافین

تهیه و تنظیم: جواد یوسفی

دکترای شیمی

سوال: ما اخیراً در نواحی از شابلون‌های خود دچار چسبندگی های ضعیفی شده ایم. ما اطلاعات فنی (MSDS) را در موردپارافین که به عنوان روان کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد به دست آورده‌ایم. بهترین روش برای حذف پارافین چیست؟
جواب: اولاً، چرا پارافین یک روان کننده خوب است؟ در صنعت، سازنده های فلزی بر روی روان کننده هایی تمرکز می کنند که طول عمر محصولات تولید شده را افزایش دهند. یکی از موثرترین روان کننده هایی که فشارها ناشی از ساخت فلز، ابزارها و قالب ها را تأمین می‌کند پارافین است.
از پارافین که معمولاً به آن واکس نیز می‌گویند به عنوان مایع اصلی روان کننده استفاده می‌شود. این واکس به روان‌کننده کمک می‌کند تا در هنگام انجام هرگونه کار با فلز، به قطعات بچسبد. پارافین به فلز می‌چسبد و در لبه برشکاری فیلم روان کننده ای را ایجاد می‌کند. این فیلم از ضعیف شدن فلز در لبه برشکاری جلوگیری می‌کند و به شما اطمینان می‌دهد که یک محصول نهایی با کیفیت تولید می‌شود.
بعضی اوقات، شرکت‌های تولیدکننده برای بهبود عملکرد یا کاهش قیمت، از موادی استفاده می‌کنند که ممکن است ندانند حاوی پارافین یا واکس هستند.
غالباً، یک نوع قطعه می‌تواند توسط دو تولید کننده مختلف ساخته شود، که یکی ممکن است از روان کننده‌های پارافینی استفاده کند در حالی که دیگری ممکن است استفاده نکند (که این امر ممکن است برخی از نرخ های رد متناقضی را برای کاربرد آبکاری توضیح دهد). اگر قطعات برای مدت زمان طولانی تری قبل از آبکاری در انبار باشند، برداشتن پارافین در فرآیند آبکاری دشوارتر است.

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس