بایگانی‌ها

دسته‌ها

ملاحظات در انتخاب آلیاژ بابیت یاتاقان

بابیت چیست؟

 بابیت که به عنوان بابیت فلزی و یا فلز حامل نیز شناخته شده است  یکی از چندین آلیاژی است که برای سطح بلبرینگ استفاده می شود. آلیاژ بابیت اصلی در سال 1839 توسط ایساک بابیت در ماساچوست، ایالات متحده اختراع شد. او یکی از دستورالعمل های آلیاژ خود را افشا کرد اما سایر دستورالعمل هایش را به عنوان اسرار تجاری نگه داشت.

خواص آلیاژهای بابیت

بابیت پایه قلع معمولا شامل مس و آنتیموان است که ترکیب آن ، هر چند نه لزوما نسبت دقیق آن، مشابه آلیاژ اصلی اسحاق بابیت است.

این آلیاژ،  سختی خوبی دارد که به آن، توان حمل بار بسیار عالی می دهد. در صورت نبود روانکاری مناسب، مقاومت اصطکاک کم، سایش کم، خواص کاربری خوب  و واکنش سریعی را از خود نشان می دهند. این آلیاژ مقاومت خوبی در برابر خوردگی از خود نشان میدهد ،به راحتی قالب گیری شده و خواص مکانیکی خود را در دمای بالا حفظ میکند. بابیت پایه سرب معمولی حاوی آنتیموان و قلع است که به شدت قدرت و سختی سرب را افزایش می دهد.  

خواص آلیاژهای بر پایه سرب با افزودن آنتیموان تا حداکثر 18٪ بهبود پیدا می کند. افزودن بیش از این مقدار باعث شکنندگی ساختار خواهد بود. افزودن قلع به سرب و آنتیموان خواص مکانیکی و ریخته گری را بهبود می بخشد. ………….

برای خواندن ادامه مطلب به سایت نویسنده مقالع مراجعه نمایید.

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس