بایگانی‌ها

دسته‌ها

پوشش کامپوزیتی نیکل-SIC

 پوشش های کامپوزیتی زمینه فلزی به عنوان مواد پیشرفته مهندسی به حساب آمده که به دلیل خواص منحصر به فرد از جمله سختی بالا، مقاومت به سایش قابل توجه و مقاومت به خوردگی بسیار مناسب اخیراً مورد توجه بسیاری از محققین قرار گرفته اند. در این میان پوشش های کامپوزیتی زمینه نیکل تقویت شده با ذرات سرامیکی Al2O3 وSiC به عنوان یکی از پوشش های پرکاربرد صنعتی به عنوان جایگزین مناسبی برای پوشش های کروم سخت به حساب می آیند. با توجه به مقاومت به سایش بالا و ارزان بودن پودر سرامیک، کامپوزیت های Ni-SiC به بیشترین حد بررسی قرار گرفته است برای حفاظت از قطعات اصطکاک تجاری موفق بوده است.

در صنعت، به ویژه در تولید شیرآلات صنعتی در خط انتقال لوله که در آن مقاومت به سایش بسیار اهمیت دارد( محتویات لوله باعث خوردگی و سایش میشود) بنابراین باید پوشش اعمال شده هم مقاوم به خوردگی و هم ضد اصطکاک باشد. پوشش کامپوزیتی نیکل سیلیکون کارباید مطمینا مقاومت به خوردگی و خاصیت ضد اصطکاکی بسیار بالایی دارد و انتخابی درست برای پوشش دهی در این صنایع است. این دو خصوصیت باعث شده جایگزین موثرتری بجای پوشش های دیگر مانند کروم یا کاربید تنگستن باشد.

پوشش کامپوزیتی یک کلاس جدید در پوشش است که عمدتا برای کاربردهای مکانیکی و تریبیولوژیکی استفاده می شود .

خواص ضد خوردگی برای حضور نیکل

خواص ضد سایش و تریبیولوژیکی برا حضور سیلیکون کارباید.

سیلیکون کارباید ترکیبی از کربن و سیلیکون، یکی از مواد دیر گداز است که بصورت خام در طبیعت یافت نمیشود و بصورت مصنوعی ساخته میشود.

ویژگی این پوشش کامپوزیتی:

مقاومت بالا دربرابر خوردگی (سخت تر از کروم سخت) مقاوم در برابر اسید(HCl) تنش پوشش خیلی کم است و ترک خوردگی اتفاق نمی افتد. حتی در ضخامت بالا به خاطر وجود SiC ، قدرت پرتاب بسیار بالا، دوست محیط زیست و در زمان کوتاه ضخامت بالا میدهد بسیار مقرون بصرفه است.

اعمال پوشش کامپوزیتی:

ساخت پوشش کامپوزیت می تواند از طریق رسوب الکتروشیمیایی مواد ماتریس (به عنوان مثال فلز، آلیاژ، نیمه هادی، اکسید، پلیمر) از یک محلول حاوی ذرات معلق به دست آورد: اکسیدها، کاربیدها، نیتریدها، پودر فلز و S.A.به زبان ساده تر فرآیند شامل ذرات سیلیکون کارباید در سایز میکرون، معلق در محلول نیکل متناسب با این فرآیند است.

خدمات جلاپردازان پرشیا:

خدمات جلاپردازان دراعمال این پوشش کامپوزیتی بر سطوح فولادی، چدن و تمامی آلیاژهای آلومینیوم میباشد.

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس