بایگانی‌ها

دسته‌ها

سنتز نانوذرات مغناطیسی اکسید آهن (Fe3O4)

سنتز نانوذرات مغناطیسی اکسید آهن (Fe3O4)
*فروش نانوذرات سنتزی در جلاپردازن پرشیا*
 

به تازگی، نانوذرات Fe3O4 بخاطر خواص منحصر به فرد در مقیاس نانو مانند سطح بزرگ، انرژی سطح بالا، سمیت کم، سازگاری خوب، رفتار سوپر پارا مغناطیسی، جذب بالا و الکترونهای انتقال توجه بسیاری از محققان را به دست آورده است.اخیراً توسعه سنسورها، نانوساختار بسیاری از محققان را برای تهیه نانوساختار اکسید فلزی جذب کرده است، زیرا این مواد دارای مزایای متعددی از جمله سطح بزرگ سطح است بنابراین این مواد برای سنسورهای هدفی جذب و واجذب آسان و حساستر دارند.

در ارتباط با کاربردهای زیست پزشکی، نانوذرات Fe3O4 معمولا برای داربستهای مغناطیسی، ژن رسانی، درمان سلولی ، تصویربرداری رزونانس مغناطیسی، برچسب گذاری سلولی ، هیپرترمی و دارو رسانی کاربرد دارند.

محققان چندین روش برای به دست آوردن نانوذرات Fe3O4 از جمله هیدروترمال ، هم رسوبی، سونوشیمیایی، سولو ترمال، میکرومولسیون ، و تابش گاما [24] را توسعه داده¬اند. با این حال، هم رسوبی در روش تهیه نانوذرات Fe3O4 به دلیل زمان واکنش کوتاه، استفاده از آب به عنوان یک حلال، اثربخشی هزینه ، سادگی، بهره وری بالا و فرایند کم دما یک روش رایج  تبدیل شده است]26].

از سوی دیگر، نانوذرات Fe3O4 به علت نسبت حجم زیاد سطح و انرژی بالای سطحی، بسیار تجمع پذیرند. بنابراین، ترکیبی از روش افزودن پرتو التراسونیک در طی فرایند هماهنگ سازی، یک روش جایگزین برای کنترل اندازه و شکل نانوذرات Fe3O4 است.

مورفولوژی Fe3O4 توسط دستگاه میکروسکوپ الکترونی انتقالی  (TEM) مشخص شد. تصویر TEM از Fe3O4 سنتز شده با استفاده از روش تابش التراسونیک کاهش تجمع ذرات Fe3O4  را نشان داد. علاوه بر این، تصاویر TEM ذرات اولیه Fe3O4 تهیه شده توسط روش هم رسوبی به شکل ذرات خوشه ای با اندازه ذرات 9 تا 33 نانومتر را  نشان داد. در همین حال، Fe3O4 سنتز شده با استفاده پرتوالتراسونیک روش تمایل به ساخت ذرات اولیه در حدود 25 تا 37 نانومتر دارد. خواص مغناطیسی که توسط اندازه گیری مغناطیس نمونه ارتعاشی (VSM) مشخص شد که رفتار فوق العاده پارامغناطیس Fe3O4را در دمای اتاق نشان می دهد. برای تعیین متوسط سایز ذرات از پراش پرتو ایکس استفاده می شود.

برای خواندن مقالات بیتشر اینجا کلیک کنید.

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس