بایگانی‌ها

دسته‌ها

تنها یک واحد «آبکاری» فعال در شهر قدس مجوزی با عنوان آبکاری دارد

جلسه صنایع در شهرستان قدس 

تیر 1396

معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری شهرستان قدس گفت: تنها یک واحد «آبکاری» فعال در شهر قدس مجوزی با عنوان آبکاری دارد.
به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی مقدم در جلسه ای که با حضور روسای ادارات حفاظت از محیط زیست، صنعت، معدن و تجارت، شهرکهای صنعتی و نماینده اتحادیه فلزکاران برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به مشکلات زیست محیطی ناشی از واحدهای آبکاری شهرستان قدس با تعطیلی واحدهای صنعتی روبرو شده ایم و به دنبال کمک و مساعدت و ارائه راهکار در جهت افزایش تولید و اشتغال هستیم.
مقدم گفت: فعالیت واحدهای صنعتی باید قانونمند باشند و تحت نظارت و با استانداردهای لازم به فعالیت بپردازند.
وی اظهار داشت: بحث آلودگی ناشی از فعالیت واحد های آبکاری حائز اهمیت است به همین جهت قانون اجازه فعالیت این واحدها را در حریم شهر نمی دهد و تنها فعالیت هایشان در شهرک های صنعتی، هر چند در حریم شهری باشند مجاز است و به همین جهت لازم است تمام واحدهای صنعتی مخصوصا واحدهای آبکاری به جهت مخاطرات زیست محیطی با مجوز و نظارت فعالیت کنند که سیستم تصفیه پساب و سایر الگوهای زیست محیطی را داشته باشند.
مقدم با بیان اینکه ۷۰ واحد صنعتی آبکاری در شهرستان فعال هستند افزود: از این تعداد واحد حدود ۲۲ واحد مجوز اصناف را دریافت کرده اند و تنها یک واحد پروانه بهره برداری با عنوان آبکاری را دار است و لازم است هر چه سریع تر به دنبال مجوزهای لازم بروند و در جهت تسهیل این امر مساعدت لازم را انجام خواهیم داد.
معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری افزود : با پیگیری های انجام شده حدود ۱۳ هزار واحد صنفی در شهرستان فعالیت دارند و ساماندهی و قانونمند شدن فعالیت این واحد ها ضروری است که با اصلاح این روند مشکلات فرار مالیاتی ، استفاده از اتباع بگانه غیر مجاز و فعالیت های شبانه و زیر زمینی و همچنین مشکلات زیست محیطی برطرف می شود.

نقد خانه آبکار 

بعنوان فرمانداری قدس در جهت ساماندهی این مشکل جه اقدام کرده اید ؟

ایا تا کنون حتی یک نامه رسمی به انجمن آبکاری ارسال نموده اید؟

این مشکل تا حد به سو برنامه ریزی شهرستان بستگی دارد؟

ایا رفتار اداره محیط  زیست شهرستان  در این زمینه مناسب است /

ایا کسی که فعال است در این صنعت میتواند ازشما مجوز فعالیت بگیرید حتی در صورت رعایت کلیه قوانین ؟

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس