بایگانی‌ها

دسته‌ها

اسکرابر صنعتی برای تصفیه هوای کارگاه های آبکاری

برخی صنایع آلاینده جهت تصفیه هوای دودکش و یا سالن تولید با توجه به نوع و میزان آلودگی و شرایط محیط میتوان از اسکرابر های مرطوب استفاده نمود.

مزیت ونتوری اسکرابر در مقایسه با نوع پاششی ، راندمان بالاتر و از همه مهمتر عدم گرفتگی نازلها در سیستم پاشش سیال میباشد . زیرا در این سیستم سیال به جای پاشش تحت فشار و یا ترکیب سیال بدون فشار و هوای فشرده ، توسط جریان مغشوش هوا در ونتوری تبدیل به پودر بدون قطره میگردد.

این سیستم برای فیلتراسون غبارهایی که ایجاد رسوب مینمایند بسیار مفید خواهد بود.

الف: اسکرابر پکینگی
ب: اسکرابر ونتوری

الف : اسکرابر پکینگ

در برخی موارد ، هوای صنعتی دارای الا ینده های هست که به دلایل زیست محیطی باید از ان حذف شود.

بسیاری از الاینده های شیمیایی ، از نظر اقتصادی نیز بسیار حائز اهمیت می‏باشند و می‏توانند به عنوان منبع اصلی مواد خام به منظور تولید دیگر اقلام به کار اید .

انحلال‎پذیری گاز در مایع یا سرعت واکنش نقش عمده‏ای در فرآیند تصفیه هوا با اسکرابر برعهده دارد.

روش مناسب برای جذب ناخالصی‏های شیمیایی گازی شستشوی هوا به وسیله مایعات (جذب سطحی به وسیله مایعات) است.

شیوه جذب سطحی به وسیله مایعات در صنعت بسیار مورد استفاده قرارمی‏گیرد. در این روش لازم است که از یک سو سطح تماس کافی برای تبادل جرم بین گاز و مایع ایجاد شود (این وظیفه بر عهده پکینگ است) و از سوی دیگر سیالی مناسب انتخاب شود که ظرفیت آن برای جذب جزء مورد نظر کافی باشد.

اصول کار اسکرابر پر شده متکی بر اصول زیر است: هوای حامل گاز وارد دستگاه می‌شود. در این حال مایع شستشو دهنده با قطر مناسب بر روی ان پاشیده میشود و مخلوط گاز و هوا با عبور از پکینگها فرصت انجام واکنش را می یابد.

برای مطالعه کامل متن در سایت نویسنده لطفا کلیک کنید

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس