بایگانی‌ها

دسته‌ها

مصاحبه انجمن صنایع آبکاری با سرکار خانم خیری

مصاحبه انجمن صنایع آبکاری با سرکار خانم خیری

کمیته روابط عمومی انجمن آبکاری جهت روشن شدن ابعاد مختلف جشنواره صنعت آبکاری و جایزه پروفسور کنعانی اقدام به مصاحبه با دست اندرکاران هیات مدیره انجمن آبکاری و کمیته برگزاری جشنواره نموده است 

شما فعالان صنعت آبکاری را به مطالعه این نظرات دعوت می نماییم

مصاحبه کمیته روابط عمومی انجمن با سر کار خانم خیری(عضو فعال کمیته برگزاری جشنواره صنعت آبکاری و جایزه پروفسور 

کنعانی)

اهمیت وجود جشنواره صنعت ابکاری را در چه می دانید و ایا این جشنواره می تواند تاثیری در رشد صنعت ابکاری داشته باشد؟ 

از انجاییکه تمام رویدادهای اجتماعی مانند جشنواره، سمینار، نمایشگاه و کنفرانس به دلیل محوریت بر درست ارتباط دادن اعضا یک مجموعه با داشتن منافع مشترک و مرتبط از حقیقی تا حقوقی و از دولتی تا خصوصی همیشه از جایگاه ویژه ایی برخوردار است لذا صنعت آبکار که یک صنعت مادر با تنوع زیاد واحدهای تولیدی است از این قاعده نه تنها مستثنی نیست بلکه با توجه به اهمیت و گستردگی این صنعت از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است. قطعا چنین رویدادی با برنامه ریزی و کارشناسی شده و تمامی برنامه ها مطابق با هدف و محورهای برگزاری جشنواره باشه تاثیر به سزایی در رشد صنعت خواهد داشت. البته با توجه به برداشت بنده از بازار همکاران آبکار متاسفانه این صنعت در طول سالیان کمی مورد کم لطفی قرار گرفته که خوشبختانه انجمن پویا و به روز شده قادر است در زمان مشخصی این کاستیها را بازسازی و جبران کند. که اگر جشنواره با موضوع علمی و فنی روز این صنعت اجین شود به راحتی در مدت زمان کوتاه میتوان تاثیر مفید و ارزنده ای در بر داشته باشد.ج

برای بهتر برگزار شدن جشنواره چه انتظاری از فعالان صنعت ابکاری دارید؟

حال که هیت مدیره محترم انجمن صنایع آبکاری ایران تقبل زحمت برگزاری جشنواره را کرده، تقاضا دارم تا پل ارتباطی مطمن و موثر بین فعالان پیش کسوت این صنعت، دانشگاهیان ، ارگانهای دولتی ذیربط و تجار بوجود آورد تا این افراد قادر به ارایه نظریات، ایده ها، تجربیات عملی و علمی خود را در اختیار انجمن بگذارند تا هیت مدیره انجمن دستور کار به کمیته های مربوطه ابلاغ نماید. در زمان خاصی از تاریخ کشور عزیزمان هستیم و فقط با کمک بدون توقع فعالان این صنعت میتوان قدمی موثر در حرکت چرخه تولید با رویکرد تکنولوژی علمی در کنار تجربی و همچنین استانداردهای روز دنیا برداشت که در نهایت منجر به ایجاد و بهره برداری از زنجیره ارزش در تمامی حوزه ها مثل تکنولوژی، پژوهشهای علمی و دانشگاهی، بالا رفتن سرانه درآمد غیر نفتی با صادرات تولیدات با کیفیت و اشتغالزایی شود.

چه پیشنهادی برای پربار تر شدن جشنواره دوره بعد دارید؟

البته با توجه به اینکه جشنواره فعلی هنوز به مرحله اجرا نرسیده ولی با در نظر گرفتن برنامه ها ی طراحی شده خوشحالم که در مدت زمان محدود همکاران ما با تلاش بی وقفه برای اولین بار قرار است این جشنواره را به بهترین شکل ممکن برگزار کنند که مطمن هستم قدم فوق العاده و تجربه خوبی در کارنامه کاری هیت مدیره ثبت خواهد شد که همین جا از همه همکاران سپاسگزارم. امیدوارم در رویدادهای بعدی بتوانیم پل ارتباطی با شعاع وسیعتری به وجود بیاوریم که هر چقدر ای بزرگتر  شود همانقدر موفقتر خواهد بود. 

پیشرفت در ارتباطات وسیع و سهل است که از همه همکاران در حوزه آبکاری تقاضا دارم مجموعه را از آن خود بدانند و هر چه در توان دارند برای بهتر شدن این خانواده بزرگ و کلیدی صنعت کوتاهی نکنند که در نهایت ثمره معنوی و مادی همیاری برای همه خواهد بود. انشالله در جشنواره بعدی برنامه ایی بین المللی جهت جذب مقالات داشته باشیم و از خبرگزاریهای خارجی بتوانیم جهت اطلاع رسانی بهره بگیریم تا دولتمردان و صنعتکاران به اعتبار این صنعت صحه گذاشته و با پشتیبانی بیشتری از همکاران ما حمایت کنند. این گونه جشنواره ها بایستی صدای نیاز و درخواست حمایت مجموعه افراد ذینفع خود را با شدت بیشتری به گوش افراد برسانند تا همه بشنوند و دست به کار شوند. منظورم از همه اول دولتیها، دانشگاهیان،  بعد خود تولیدکنندگان سپس تجار هستند. مجدد از تمام زحمات برگزارکنندگان و حمایت کنندگان جشنواره صنعت آبکاری و جایزه پرفسور کنعانی نهایت سپاسگزاری را دارم.

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس