بایگانی‌ها

دسته‌ها

سنتز نانوذرات تیتانیوم دی اکسید (TiO2)

سنتز نانوذرات تیتانیوم دی اکسید (TiO2)
*فروش نانوذرات سنتزی در جلاپردازن پرشیا*
 

فناوری نانو، مجموعه ای از روش ها و تکنیک های آماده سازی ماده با هدف دستیابی به مواد با ویژگی های جدید و ویژگی های بهبود یافته است. در میان مواد مختلف، نانوذرات در طیف وسیعی از برنامه های کاربردی نقش ویژه ای دارند و به ویژه تعداد زیادی از مطالعات مربوط به نانوذرات دی اکسید تیتانیوم (NPs TiO2) مرتبط است.

TiO2 یک نیمه هادی با چندین کاربرد مانند رنگدانه  [2-4]، فیلترهای نوری، پوشش ضد انفجار، سنسورهای شیمیایی، کاتالیزورها و مواد استریلیزاسیون است [5-7]. این طیف وسیع از برنامه ها عمدتاً به دلیل خواص الکترونیکی و ساختاری آن است. دیگر خواص مهم این ماده، انتقال طیف قابل مشاهده، شاخص ریزش بالا، ثبات شیمیایی و فعالیت فتوکاتالیتی و ضد میکروبی است [7-9]. فرم های کریستال TiO2 آناتاز، روتیل و بروکیت هستند. اندازه و شکل ذرات TiO2 بر خواص عملکردی، سطح ویژه سطح، مقدار نقص، تاثیر می گذارد.

علاوه بر این، ویژگی های نوری، بافتی و کاتالیزوری TiO2 بستگی به فاز بلوری، اندازه بلوری و تخلخل دارد.

مطالعات TiO2 به عنوان کاتالیزور نشان داده است که رویتل فاز کارآمد در سونوکاتالیز و آناتاز در فوتوکاتالیز است [11،12].

علاوه بر این، نانوذرات TiO2 می تواند در لوسیون ضد آفتاب برای جلوگیری از اشعه UV-A و UV-B مورد استفاده قرار گیرد. این تأثیر تابش خورشیدی بسکتبالی به اندازه، شکل و فاز نانوذرات بستگی دارد TiO2 [13].

اثرات مضر روی سلامتی به علت استفاده از TiO2 در کرم های ضد آفتاب مربوط به تولید رادیکال های آزاد در مکانیسم فوتوکاتالیستی است.

برای خواندن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس