بایگانی‌ها

دسته‌ها

دومین دوره آزمون آبکار درجه 3 (تکنسین آبکاری)

زمون آبکار درجه 3 (تکنسین آبکاری)، در مرکز آموزش مهارتهای پیشرفته جهاد دانشگاهی صنعتی شریف با همکاری انجمن صنایع آبکاری ایران، نشریه پوششهای سطحی و پیام آبکار، در جمعه 15 اسفندماه 1399 بصورت کتبی و در حضور نماینده انجمن آبکاری (جناب آقای مهندس محمدرضا مقدم) برگزار شد.
در کشور بیش از 4 هزار کارگاه آبکاری وجود دارد که بخش عمده آنها بدون مجوز و عموما بصورت سنتی و تجربی فعالیت می‌نمایند. به دلیل عدم آگاهی از دانش فنی روز و همچنین مسایل زیست محیطی، این کارگاه‌ها از جمله صنایع آلاینده محسوب می شوند.
از سال 1394 در جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، آموزش انواع روش‌های آبکاری بصورت علمی و کاربردی زیر نظر مهندسین برجسته کشور با تکیه بر فناوری‌های نوین و مسایل زیست محیطی و ایمنی داده می شود و تاکنون بیش از 160 دوره با استقبال شاغلین این صنعت برگزار شده است.
به منظور تجمیع آموزش‌ها و تربیت افراد زبده برای فعالیت در این صنعت، آزمون‌های آبکاری به همراه ارائه گواهینامه تایید صلاحیت حرفه‌ای برای اشتغال در کارگاه‌های مربوطه در جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، تعریف و اجرا گردید.
آزمون جامع آبکار درجه 3، دانش و مهارت شرکت کنندگان را در 8 مبحث: مبانی آبکاری عمومی ، آماده سازی قطعات برای آبکاری، آبکاری مس و آلیاژهای آن، آبکاری نیکل و کرم، تست محلولهای آبکاری – هول سل، تیتراسیون، آبکاری روی (گالوانیزه)، اصول و مبانی تصفیه آب و فاضلاب صنعتی (آبکاری) مورد سنجش قرار داد.
این آموزش‌ها بصورت هفتگی و آزمون‌های مربوطه بصورت فصلی در دپارتمان مهندسی پوشش (رنگ و آبکاری) جهاد دانشگاهی صنعتی شریف برگزار می شوند.

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس