بایگانی‌ها

دسته‌ها

علتراه حل
وجود کلریدبا اکسید یا کربنات نقره رسوب دهید مطابق با آنالیز (میزان) کلرید

علتراه حل
دمای پاییندما را تا 30-40 درجه سانتیگراد افزایش دهید
محتوای فلوراید کممحلولهای اصلاح کننده وان کروم (شرکت های معتبر) را اضافه کنید، مجدداً امتحان کنید اگر لازم بود تکرار کنید

علتراه حل
دمای بالای 40 درجه سانتیگراد دمای پایین تر
محتوای سولفات زیادبرای رسوب سولفات، 4/0گرم برلیتر باریم کربنات اضافه کنید و مجدداً امتحان کنید اگر لازم بود تکرار کنید

علتراه حل
محتوای سولفات پایین اسید سولفوریک با غلظت 0.1 تا 0.5 میلی لیتر بر لیتر اضافه کنید و مجدداً امتحان کنید اگر لازم بود تکرار کنید
محلول کروم نامتعادل یا دارای رسانایی پایین است.به دستور العمل تولید کننده محلول مراجعه کنید.
فیکسچر یا سیم های اتصال توانایی حمل جریان الکتریکی لازم را ندارند.از اتصالات ضخیم تر یا رسانای بهتر برای ساخت شابلون یا فیکسچر استفاده کنید.
عدم اتصالات صحیحمطمئن شوید که تمام قلاب ها، میله ها و اتصالات تمیز هستند.
پس از استفاده، پوشش کروم را از اتصالات های فیکسچر تمیز کنید.

علتراه حل
ناشی از قطعات، ذرات افتاده در کف وان.وان را با چنگک آهنی جستجو و قطعات گم شده را درآورید.
آلودگی از طریق براده های داخل حفره های کاربرای جلوگیری از نفوذ محلول به حفره ها قطعات توخالی را در صورت امکان بپوشانید. محلول درگ اوت (DRAG OUT) را به وان اصلی برنگردانید.

علتراه حل
جریان ناپایدارتمام میله ها و اتصالات را تمیز کنید و از اتصال صحیح مطمئن شوید.
دمای بالای قطعات در زمان غوطه وریقطعاتی که در اثر پولیش پوشش نیکل داغ شده اند باید تا زمانی که دمای آنها بالاتر از محلول آبکاری نباشد خنک شوند.

علتراه حل
به دلیل چسبندگی ضعیف پوشش به نیکل زیرین.

یک پوشش کروم براق که برای کارهای تزئینی اعمال می شود بسیار سخت و نازک است و این مشکل در آن ظاهر نمی شود، هر مشکلی از این نوع به دلیل جدا شدن زیر لایه نیکل است.
تمیز کردن قطعات قبل از آبکاری نیکل را بررسی کنید.
مطمئن شوید که محلول نیکل در شرایط خوبی است. پوشش شکننده و ضعیف نیکل توانایی تحمل فرآیند پوشش دهی کروم را ندارد.

علتراه حل
میزان کروماته محلول بیش از 10PPM PH وان را افزایش دهید
آلودگی با آلومینیوم به دلیل خوردگی زاماک، برخورد قطعات با یکدیگر یا منبع آب اصلاح شده با سولفات آلومینیوممنبع آلودگی را حذف کنید و وان را با افزایش PH اصلاح کنید
میزان سیلیکون بیش از 50PPM به دلیل درگ اوت چربیگیر PH وان را افزایش دهید
میزان فسفات بیش از 35PPM به دلیل درگ اوت چربیگیر.اضافه کردن یون آهنی و اصلاح به وسیله ی افزایش PH
میزان آهن بیش از 50PPM اگر قطعاتی در کف وان افتاده است آنها را خارج کنید و با افزایش PH وان را اصلاح کنید.

علتراه حل
آلودگی وان آبکاری با کلریدها یا اسید هیدروکلریک. در چنین مواردی، پوشش کروم حاصل ممکن است «سوخته» یا ظاهر زبر و خاکستری به دلیل جریان بالا در ولتاژهای معمول داشته باشد. این اتفاق حاصل عدم وجود یک لایه پراکسید روی آندها می باشد.وجود کلریدها باید با آنالیز محلول بررسی شود.هر نوع آلودگی بیشتر باید با توجه به سوراخ ها و حفره های توخالی قطعات که در محلول اسید کلریدریک برای حذف پوشش کروم قرار گرفته است کنترل شود. حذف کلریدها از محلول کروم با روش های شیمیایی آسان نیست و اگر آلودگی زیاد باشد، این احتمال وجود دارد که آندها قبل از اینکه ناخالصی به صورت کامل برطرف شود، به طور جدی خورده شوند.

علتراه حل
پوشش سوخته به دلیل آبکاری در چگالی جریان بسیار بالا.ولتاژ را کاهش دهید و در صورت آبکاری قطعات کوچک با نوک تیز، قطعات را بین قطعات بزرگتر کار در وان آویزان کنید و ترتیب دهید که برآمدگی ها یا لبه های تیز به سمت بالا یا دور از آندها قرار گیرند.
دما بسیار پایین استمحلول کروم را کاملاً هم بزنید و دمای آن را با دماسنج بررسی کنید. هنگام آبکاری قطعات حجیم، توصیه می شود قبل از غوطه وری در وان آنها را گرم کنید، اما نباید آنها را بالاتر از دمای معمول وان گرم کرد.

علتراه حل
پسیو شدن سطح نیکل به دلیل تشکیل یک لایه نازک نامرئی از اکسید بر روی آن که آبکاری کروم را دشوار می کند.فعال سازی سطح نیکل به وسیله ی غوطه وری قطعه در اسید سولوفریک 20% به مدت 10 تا 30 ثانیه

علتراه حل
وجود چربی روی پوشش نیکل زیرین.پوشش کروم را از قطعه جدا کنید، بچرخانید، خشک کنید و فعال کنید، یا به طور متناوب، پوشش های نیکل را روی یک ماپ نرم پولیش دهید. با استفاده از قطعات پولیش شده، با تمیز کردن سطح قطعه عاری از چربی در هنگام پرداخت شدن نیکل و با اعمال فشار بیش از حد در طول این عملیات پولیش، سطح کار را بیش از حد گرم نکنید. در مواردی که قطعه با نیکل براق اندود شده اند، در صورتی که نیکل به دلیل وجود براق کننده های زیاد در محلول نیکل غیرفعال باشد، عملیات فعال سازی را انجام دهید.

علتراه حل
سطح آند خیلی کوچک است یا به دلیل قرار گرفتن آند در وان در زمان عدم کار یک لایه کرومات سرب بر آن نشسته است. حفظ سطح آند موثر ضروری است. آندها باید دارای اتصالات الکتریکی خوبی باشند و با لایه ای از پراکسید سرب پوشیده شده باشند.
اگر آندها به‌شدت با کرومات سرب پوشانده شده‌اند، باید برای مدتی با استفاده از صفحات ضایعاتی به‌عنوان کاتد کار شوند، سپس با برس سیمی تمیز شوند. میله ها و اتصالات باید تمیز شوند و آندها (بعد از اینکه کاملاً آبکشی شدند) باید در وان جایگزین شوند و تا زمانی که با یک لایه پراکسید قهوه ای شکلاتی پوشانده شوند، باید کار کنند.
آلودگی محلول با مواد آلی مانند خاک اره یا ناشی از استفاده از مقادیر بیش از حد پلاستیک یا مواد مشابه برای پوشاندن حفره های قطعات قبل از آبکاریمحلول کروم به سرعت اکثر مواد آلی را اکسید می کند و از بین می برد و با انجام این کار به حالت سه ظرفیتی کاهش می یابد، بنابراین باید تمام مراقبت های ممکن برای محافظت در برابر آلودگی انجام شود.

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس