بایگانی‌ها

دسته‌ها

آماده سازی شیمیایی سطح از نگاه متال فینیشینگ 2011

تمیز کردن فلز

به بیان ساده ، کار انجام شده در تمیز کردن فلز حذف مواد جمع شده از عملیات قبلی ، از سطح فلز و آماده سازی آن برای عملیات بعدی است.
تمیز کردن فلزات نه تنها شامل انتخاب نوع (ها) از پاک کننده ها بلکه همچنین شامل چرخه مخصوص پاک کنندگی و تجهیزات مناسب فرایند، برای تولید قطعات قابل قبول در یک نرخ مشخص (قطعات / ساعت ) می باشد.
یک معادله برای چنین عملیات تمییز کردن ممکن است به شرح زیر نشان داده شود :
تجهیزات فرایند + چرخه فرایند + پاک کننده (ها) = قطعات / ساعت قابل قبول
هر کدام از اصطلاحات در معادله داده شده در صورت قابل قبول بودن قطعات یک نرخ مشخص برای یک عملیات مقرون به صرفه است . معادله همچنین به عملیات ویژه که بیش از یک پاک کننده به عنوان یک خط آبکاری نیاز دارد اشاره می کند.تجهیزات پردازش ، تجهیزات انتخاب – مسیر دنداده دار ،مسیر بشکه ، واشر اسپیرال ، مافوق صوت وغیره می باشد.

خاک ها


خاک ها موادی از باقی مانده سطح فلزات در عملیات (ها) ی پیشن یا آماده سازی سطح برای در انبار رفتن فلز هستند.نمونه های از انواع خاک که در تمیز کردن فلز مواجه می شوند در زیر لیست شده است.ممکن است مواردی که در آن بیش از یک خاک در یک بخش حاضر باشد وجود داشته باشد.
زنگ مقیاس ( جوش و یا حرارت )
لکه دار کردن اکسیدان هایی که به پایان رساندن دیرتر را ممانعت می کنند
دوده ها خاک های کربنی
ترکیبات نقشه کشی روغن های ماشین ابزار
روغن های ماشین پرس گریس های ریسندگی
اثر انگشت ترکیبات براق کردنی
ترکیبات پرداخت ترکیبات فلزی
دستکش چاپ ترکیبات بازدارنده خوردگی
ذوب شدن های ناشی از عملیات لحیم کاری روکش فسفات اشباع ساخته شده با روغن های روان کننده
محصولات خوردگی استنسیل کردن جوهر
باقی مانده ترکیبات جلا دادن باقی مانده پس مانده جلا بر روی سطح از مراحل آبکاری قبلی
خاک های عمومی که در طول ذخیره سازی جمع آوری می شوند خریداری می شوند
این خاک ها به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند :
خاک های آلی که معمولا چرب کننده هستند در تشکیل فلز ، نورد ، وعملیات ماشین کاری مورد استفاده قرار می گیرند.گریس ممکن است بالای نفت و یا فرمولاسیون های ترکیبی از مواد مصنوعی (محلول در آب) تشکیل شده باشد.صابون ها، روغن های گوشت خوک ، و موم همچنین بر این پایه مواجه می شوند.
خاک های معدنی زنگ، گرما و خال جوش ، دوده ها ، و اکسیدان ها ( لکه دار) را شامل می شوند.خاک های متفرقه کارخانه خاک ها شامل ،دستکش چاپ از قطعات دستی ، ذوب شدن ناشی از عملیات لحیم کاری،و خاک های سوخته از عملیات اطفاء حریق می باشد .
به عنوان یک قاعده حذف خاک یک واکنش ساده نیست ، به عنوان مثال ، چربی گوشت خوک با سود سوز آور برای تشکیل یک صابون واکنش میدهد.واکنش می تواند تا حدودی بیشتر پیچیده باشد.
یک نگرانی مهم، که به مشکلات پاک کنندگی اضافه میکند، سن خاک است.خاک ها که سن آنها اجازه می دهد که سطح فلز برای مدت مدیدی بیشتر و بیشترمشکل تر حذف شود. یک مثال کلاسیک ترکیبات جلا دیده قدیمی ازمهره روی ریخته گری است.این مهم است ، بنابراین ، برای تمیز کردن قطعات زودتر انها به اخرین عملیات خود می رسند.
پاک کننده های اختصاصی
برای شروع با مفهوم یک پاک کننده برای همه خاک ها و همه فلزات وجود ندارد، اگرچه حلال های کلر برای دستیابی به این افتخار نزدیک امده اند.
اسیدی .(PH=7.0 پاک کننده های اختصاصی در گروه های زیر قرار می گیرند :قلیایی ( ضعیف تا قوی ). خنثی (
(ضعیف تا قوی ).امولسیون و حلال . شکل های فیزیکی از پاک کننده ها در بازار ممکن است به صورت پودر،مایع،ویا ژل باشد.
در توسعه یک پاک کننده نه تنها خاک ها بلکه فلز پایه تمیز شده در نظر گرفته می شود. یک قاعده از کار پاک کننده حذف خاک ها و نداشتن هرگونه اثر مضر بر روی سطح فلز می باشد. برای مثال ، یک محصول حاوی سودا تیز به طور رضایت بخش برای تمیز کردن فلزات اهنی تمایل دارد اما برای تمیز کردن آلیاژهای آلومینیوم ومهره روی ریخته گری ، مایع آبکاری، یا برنج زرد رضایت بخش نیست.این محصول به سطحوح غیراهنی حمله می کند. انتخاب مناسب یک پاک کننده برای لایه های فلزی تمیز شده، اینچنین برتر است.
بخش عمده ای از پاک کننده های اختصاصی مورد استفاده در صنعت در گروه قلیایی قرار دارد.بسیاری از حلال های پا ک کننده به دلیل ملاحظات زیست محیطی و سایر خطرات از مرحله حذف می شوند .پاک کننده های اسیدی به طور کلی برای تمیز کردن آلیاژهای ضدزنگ ، آلیاژهای آلومینیومی ساخته شده ، مس و آلیاژهای برنج مورد استفاده قرار می گیرد.خیساندن قلیایی اختصاصی و افشانه پا کننده ها بطور کلی فرمول بندی شده برای تمیز کردن انواع گریس های فلزی تشکیل شده از سطح فلز ، و همچنین ممکن است برای پا کردن انواع فلزات ، به عنوان مثال ، فلزات آهنی ،آلومینیوم ، برنج و آلیاژهای منیزیم کاربرد پیدا کند.
در سه سال گذشته توسعه یک فرمول پاک کننده جدید محدودیت های زیست محیطی اعمال شده توسط قوانین فدرال ومقرره محلی به وسیله شرکت های خودشان بیشتر پیچیده شده است.برای مثال ، یک نیاز معین ویژه برای یک اسپری پاک کننده این است که محصول باید مطمئن به بیشتر فلزات در مدت زمان پاک کنندگی مجاز مشخص باشد، بلکه همچنین عملیاتی بین 8 و 9PH،و داشتن یک COD/BOD باید عاری از فسفات ها ، سیلیکات ها ، و نیترات ها ، داشتن یک کمی
باشد.
اگر، برای مثال ، هنگام فرمول بندی پاک کننده برخی از محدودیت های مواجه شده به کاربرده شود،آن را مجبور می کنند که مشخصات زیر را داشته باشد :
کرومات آزاد غیرسیانیدی
فسفات آزاد غیرسوزش آور
سیلیکات آزاد حلال آزاد
فلوراید آزاد بدون محصولات فوم
کی لیت کننده آزاد حلال با نقطه اشتعال بالا
نیتریت آزاد مایعات یا پودرها
پایینBOD آمین آزاد
پایین امولسیفایر آزادCOD
از 7-9PH بورات آزاد
برخی از دلایل برای این محدودیت های بدیهی از قبیل سیانید آزاد ، حلال آزاد، کی لیت کننده آزاد و فسفات آزاد است.
از مجموعه محدودیت های داده شده ممکن است شخصی سریعا متوجه شود که محصولات بعدی نه تنها بی خطر برای محیط ، بلکه همچنین نسبتا بی خطر برای استفاده در محل کار نیست ، و پاک کننده ای که اجازه می دهد که خاک از محلول پاک کننده جدا شود را فراهم می کند.

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس